مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 13:522022-02-22پزشكي

رشد 42 درصدی نرخ ماندگاری از تحصیل 


معاون سابق سازمان برنامه با بیان این که هم اکنون باید 535 هزار و 380 دانش آموز سر کلاس باشند که نیستند، گفت: نرخ ماندگاری از تحصیل از کلاس اول تا دیپلم 42 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی معاون سابق سازمان برنامه کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در نشست تخصصی تبیین علل بازماندگی از تحصیل و راهکارهای عملی کاهش آن در دوران پسا کرونا در محل مرکز همایش های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تهران با بیان این که ساخت مدرسه باید براساس شاخص کمبود(شاخص فاصله با میانگین کشوری) انجام شود، در ادامه اظهار کرد: چون آموزش نخستین شرط حرکت در مسیر توسعه است از این رو به تحصیل توجه و حساسیت زیادی می شود.

وی با بیان این که براساس قانون اساسی کشور همه حق دارند که از تحصیل بهره مند شوند، افزود: تاکنون عوامل فراوانی برای بازماندگی از تحصیل کودکان شناسایی و تلاش های بسیاری برای برطرف کردن آن شده است که می توان با بسیج ظرفیت های مختلف اجتماعی بر این پدیده غلبه کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که 20 فوریه روز جهانی عدالت اجتماعی است، در ادامه خاطرنشان کرد: از سال 2007 مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ایجاد بسیج همگانی و عزم بین المللی جهت تحقق عدالت اجتماعی روزی را به نام روز جهانی عدالت اجتماعی نامگذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 42 درصدی نرخ ماندگاری از تحصیل 

رشد 42 درصدی نرخ ماندگاری از تحصیل